torek, 8. september 2015

Monte Cavallo

... sliši tudi na ime Konjski špik ali Rosskofel in se kot mogočna trdnjava razkazuje potnikom, ki prečkajo mejni prehod med Italijo in Avstrijo na Mokrinah (Passa Pramollo ali Nassfeld) in seveda vsem smučarjem, ki so jim ljuba številna smučišča v okolici. Pogled nanj me je vznemirjal z vseh okoliških vrhov, ki sem jih letos obiskala in le vprašanje časa je bilo, kdaj ga obiščem. Odločila sem se za vzhodni pristop in sestop po zahodnem grebenu in s tem turo lepo zaokrožila. Ker nanj pripelje poleg zahtevne tudi lažja ferata, zagotovo še nisem rekla zadnje besede, saj so me oblaki ravno na vrhu prikrajšali za one daljne razglede.

Podoba, ki jo kaže proti Mokrinam
S poti na Monte Zermulo
S poti na Creta di Aip njegova zahodna podoba
Z vrha Creta di Aip
Južna podoba v družbi Creta di Aip
In severni obraz s planine Winkel
Tja gor si ne upam 
Pot "alta via" na Monte Cavallo je slikovita in razgledna, velik del poteka po grebenu, zdaj po severni, zdaj po južni strani, med balvani in okrog skalnih konic, čez ozke škrbine, po travah in skalah. Precej strahospoštovanja pa sem čutila do grape, ki so jo nekateri predhodniki predvsem v mokrem opisali za sitno. Skala je bila tokrat suha, plezanje pa uživaško in vse od vstopa v grapo do vrha, so palice ostale v nahrbtniku.



Ob pogledu na grapo na levi strani sem si za hip zaželela, da se pot ne bi usmerila
tja, a sta poseka in potka skozi rušje moje želje izničili
Za žalovanje ni bilo časa; en rezek žvižg je mojo pozornost s poti preusmeril na greben 
Vstop v strmo grapo 
Njen osrednji del
In najbolj moker in zlizan del
Pogled navzdol na že prehojen del grape
... z Monte Malvuericom v ozadju

Grapa se izteče na travnato sedelce,
... odtod pa po grebenu naprej do oddajnika
Oddajnik že bližje
Na to travnato sedelce se pride okrog... 
... te leve skladovnice skal 
Po grebenu naprej, ko oddajnik 
... že gledam navzdol
Grebenska pot se izteče na prostrano vršno planoto


... z ostanki snega in zelo nizkimi oblaki 

Tudi najlepši pogledi so se mi ponudili med potjo, na vrhu le oni najbližji, ker so me oblaki prehiteli. Se včasih zgodi, da ni ne enih ne drugih, pred kratkim na Monte Sernio je bilo tako, ko je bila megla hitrejša od nas, ker ji ni bilo potrebno skozi ozek žleb. Ali ko se po nesreči izbrišejo vse slikce še preden se prenesejo na računalnik; na vrhu sosednjega Creta di Aip se nas je pred kratkim zbralo pol ducata Slovencev in od številnih posnetkov je ostalo le nekaj malega ...











Pester in slikovit je bil tudi sestop po zahodnem grebenu in čez sedlo Sella di Aip ter mimo številnih žičniških naprav in umetnih jezerc, kjer ni manjkalo niti turistov, do sedla Sella Madrizze in navzdol do mejnega prehoda, kamor se je čudežno prestavil moj avto z jutranjega izhodišča pri kasarni. Se ve zakaj imamo prijatelje.








Ker Monte Sernio in Creta di Aip iz zgoraj omenjenih razlogov ne bosta deležna objave, zapišem le, da sta bili obe poti izjemno lepi, družbi na obeh prav tako ter da jih bo seveda nujno ponoviti ...

Kako lepo je početi tisto, kar počneš z žarom in ljubeznijo in kako zelo sem hvaležna, da vem kaj je to tisto. Da bi le še dolgo bilo tako.


Na vrhu Monte Sernio je bila megla pred nami
... ker nas je v žlebu prehitela po desni
Pol ducata Slovenk in Slovencev se nas je zbralo na vrhu Creta di Aip, 
... potem, ko sta se puncam pridružila tudi moška.

5 komentarjev:

  1. Čestitke Edina, letos pa klatiš zvezde, naj ti bodo še dolgo naklonjene.

    OdgovoriIzbriši
  2. Hojla!Pa sem končno dočakala nekaj prelepega.Upam,da bom lahko kakšno takšno turo-lahko tudi ferato deležna seveda tudi jaz,s teboj in prijatelji...Lepo bodi Darja

    OdgovoriIzbriši
  3. Majda hvala. S temi Karnijci je res tako, kot bi se razsula vreča z biseri, le pobirati jih je treba ...
    Darja, škoda, da nisi mogla zraven, naslednjič se zagotovo organiziramo. Lep večer obema, Heda

    OdgovoriIzbriši
  4. Heda, tudi jaz se po tvoji zaslugi sedaj navdušujem tudi nad Karnijci. Prej me sploh niso zanimali, kadar je bilo objavljeno kakšno poročilo, sploh prebirala nisem.
    Pridružujem se mnenju Majdeg, da letos klatiš zvezde z neba. Očitno so te povsem prevzeli! Hvaležna sem ti, da si opozorila nanje! Bodi dobro. in l.p.

    OdgovoriIzbriši