ponedeljek, 7. oktober 2019

Dolomiti - tokrat iz vznožja masivov Sella in Sassonger

Pred dvema ali tremi leti, ko smo se potepale po Karnijskih Alpah, se nam je zgodilo nepričakovano povabilo na Piz Boe. Kar tako, češ, če smo že tukaj, pa se zapeljimo v Dolomite in tako mimogrede s pomočjo žičnice obiščimo enega razglednega tritisočaka. "Balkon Dolomitov" sem prebrala na prospektu pri blagajni za žičnico in bila zato tem bolj razočarana, ker smo prispeli v mrzlem in oblačnem ter vetrovnem vremenu, ki so se mu na vrhu pridružile tudi one ledene padavine. Posledično seveda brez kakršnih koli razgledov in premraženi, jaz pa z obljubo, da se nekoč že vrnem in se nanj povzpnem na lastni pogon ...

Ko sem letos načrtovala dolomitske ture, sem se mu zaradi tega dogodka namenoma izognila, iz skupine Sella pa sem med želene cilje uvrstila Cima Pisciadu z izhodiščem pod Passo Gardena. Ker je bil med cilji tudi Sassongher, ki pripada planoti Gardenaccia, ki se dviga na nasprotni strani doline, smo obe izhodišči poiskale istočasno in tudi turi opravile eno za drugo. Obe v krasnem vremenu, najboljšem razpoloženju in ob čudovitih razgledih.



Ko se s Passo Campolongo po cesti začneš spuščati proti naselju Corvara
te ta pogled prisili, da se ustaviš

... narediš fotko, čeravno imena lepotca ne poznaš, še najmanj pa si misliš,
da boš že naslednjega dne stal na njegovem vitkem vrhu. Sassongher mu je ime in

... idilično naselje Colfosco/Kolfuschg je izhodišče za njegov obisk
To pa je pogled iz istega kraja na skupino Sella in Cima Pisciadu, ki je bila
cilj naslednjega dne

Skupina Sella s Passo Gardena, zadaj osončena skupina Sassolungo


Ko z izhodišča ugibamo kje neki poteka pot na Sassongher, si je ne znamo predstavljati. Pa gre prav lepo in nezahtevno; sprva po zelenju med rožicami, nato zavije v skale in preči od leve proti desni čez kakšno grapco in po policah, čisto udobno do sedla in potem ob pomoči nekaj jeklenic do razglednega vrha.
















Proti severu z bogastvom nad Alta Badia

Proti zahodu že omenjena planota Gardenaccia

Proti Marmoladi
... in Corvara v dolini

Colfosco in skupina Sella nad njim ter Sassolungo v ozadju

Nad krajem Colfosco se prične obzidje, ki se nadaljuje proti Pass Gardena in se imenuje Pizes da Cir. Ošiljeni vrhovi pritegnejo poglede že s ceste, najvišji pa se dviga  prav nad sedlom in se imenuje Gran Cir/Grosse Cirspitze. Je bil na sporedu in umaknjen z njega. Še pride na vrsto ...







Cima Pisciadu je bila s svojimi 2985 metri višine najvišji dosežen vrh v letošnjem poletju in edini, ki smo se ga lotile po zahtevni ferati. Vreme nam v nadaljevanju ni bilo več naklonjeno in tako smo cilje sproti prilagajale. Vstajale smo zelooo zgodaj, izbirale krajše ture, da smo bile okoli poldneva, ko so bile napovedane nevihte, že v dolini. Kljub temu smo nanizale nekaj lepih in o njih v naslednjih objavah, seveda vsem nevihtam pa kljub temu nismo ubežale. No tale je bila pa še lepa in sončna.




Poteka v čudovitem okolju



Slap ob poti

Nismo bile prve. Predhodniki so kazali smer

Malo pavze za razgled


Koča na obzorju, tukaj je možno ubrati lažjo varianto

... a me vztrajno nadaljujemo




Še čez most bo treba





... in nato sprehajalno do Rif.  Franco Cavazza al Pisciadu

Malo počitka pred nadaljevanjem. Vrh je še visoko

Pot pod noge, ni druge


Počitek na vrhu, tudi ta prija

Piz Boe in 



... nekaj snega po vršni planoti

Nad Passo Gardena

... in včerajšnji cilj 


Še fotka pred sestopom z vrha


... in slovo od gore nad jezerom


5 komentarjev:

  1. Heda! Tako,kot vedno,zelo lep opis.Res je,tako kot pravi g.Andrej Mašera,da so to "Sanjske gore".Verjetmo bi se z njim strinjali vsi,ki te lepote tega gorstva doživljamo.Škoda je le,da pri odkrivanju teh lepot,stopi na pot gospodič,ki mu pravimo Vreme in pa gospodična Vremenska napoved.Lepo bodi Darja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oj, upam, da je s pogostimi padavinami v Dolomitih tako kakor z gobami pri nas; če jih je eno leto izjemno veliko, jih potem nekaj naslednjih let ni ...
      Ja, res imamo kaj raziskati in se česa veseliti, želim si, da bo trajalo čim dlje. Lep pozdrav, Heda

      Izbriši
  2. Me veseli, da sem našel tole vašo stran. Veliko slik dokumentira poti, kar je pohvalno za tiste nas, ki še iščemo namige za obisk lepot v Dolomitih. Kar pogrešam je malo več opisa težavnosti poti, da se drugi potem vemo odločiti ali jo zmoremo ali ne.Sicer pa kar tako naprej. Naj bo veliko slik, opisov in predlogov da recimo lahko te lepote obiščejo tudi tisti, manj vešči zelo zahtevnih poti

    OdgovoriIzbriši
  3. Pozabil sem napisat še tole - predlagam, da pripišete še čas hoje od točke do točke in po možnosti ceno vozovnice na vrhove za žičnico? :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Sem vedno vesela, ko v mojem pisanju kdo najde idejo za svoje gorniške podvige, bi pa navajanje vsega, kar si vi želite, bistveno preraslo moje namene zapisovanja doživetij na gorskih poteh, še zlasti pri turah v Dolomitih, kjer sem res še čisto "zelena"...
    Za začetek vam predlagam Dolomiti po dolgem in počez, avtorja A. Mašere, Kompassove in Tabaccove zemljevide ter opise nekaterih tur na Hribi.net. Jaz sem s to kombinacijo "shodila", le vodnik sem imela še tastar, Sanjski Dolomiti istega avtorja, izposojen, ker je bil lani že razprodan. Se strinjam, da planirat ture in jih potem tudi izvesti, ni povsem enostavno, če ni nikogar v skupini, ki bi kdaj v Dolomitih sploh že bil. Jaz sem imela olajševalno okoliščino, ker sem to začela počet že davno nazaj v domačih gorah, nadaljevala v Karnijcih in Ziljskih Alpah in sedaj v Dolomitih. Upam, da še kam proti severu zavijem, če bo le zdravje tako dopuščalo. Na Hribi.net je moj kontakt, če bom lahko kaj konkretno pomagala, bom to naredila z veseljem.
    Vse dobro in srečno na potkah,
    Heda

    OdgovoriIzbriši